Frage von ProModdy, 48

Ist dieses Introducing gut geeignet für eine mündliche Prüfung der 10.Klasse?

Ich habe Mittwoch eine mündliche Überprüfung in Englisch und muss mich am Anfang vorstellen. Ich würde gerne wissen, ob es irgendwelche Fehler in diesem englischen Text gibt, bzw. ob man irgendwas besser formulieren kann: Hello, my name is Franz Schmitt and I’m 14 years old. The reasons, why I’m in the 10th class are that I was send to school when I was five years old and that I skipped the 1st grade because I was unchallenged. I’m a singleton. My mother was born in Japan and my father is from Germany so that I speak German and Japanese at home. Therefore I visit the Japanese institute in Halstenbek, a corporation nearby Hamburg saturdays to keep my Japanese competence alive. My favorite subjects at school are P.E. and geography. What I also like at school are the midday breaks, where I can go to the canteen to have lunch with class mates. My hobbies are to meet up with friends to play soccer, to read books and to listen music. I especially like the genres House and Electro House. Otherwise I like to watch YouTube-Videos or to play strategic mobile games. Tuesdays I play basketball in a sports club, but it’s just for fun and there are no matches against other clubs. I don’t have a specified career aspiration yet, but I can imagine to work as a gymnasium teacher or something in the field of mathematics.

Danke im Voraus.

Hilfreichste Antwort - ausgezeichnet vom Fragesteller
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch, Fremdsprache, Grammatik, 13

Hello,

my (RS) name is Franz Schmitt and I’m 14 years old. The reasons (kein Komma) why I’m in the 10th class are that I was send (Grammatik, RS) to school when I  was five years old and that I skipped the 1st grade because I was (besser felt) unchallenged. I’m a singleton (Das heißt nicht Einzelkind.). My mother was born in Japan and my father is from Germany so (that; optional) I speak German and Japanese at home. Therefore (Komma) I visit (Wort) the Japanese institute in Halstenbek, a corporation nearby (Wort) Hamburg (Hier fehlt eine Präposition.) saturdays (RS) to keep my Japanese competence alive (Ausdruck). My favorite (= AE; BE = favourite) subjects at school are P.E. and geography. What I also like at school are the midday breaks
(Wort)
, where (Wort) can go to the canteen to have lunch with class mates.

My hobbies are to meet up with friends to play soccer, (to; optional) read books and
(to; optional) listen (Hier fehlt eine Präposition.) music. I especially like the genres House and Electro House. Otherwise (Wort) I like to watch YouTube-Videos
(RS) or to play strategic mobile games. (Hier fehlt eine Präposition.) Tuesdays 
(Komma) I play basketball in a sports club (kein Komma) but it’s just for fun and there are no matches against other clubs. I don’t have (Zeit) (---) specified career aspiration (Plural) yet (kein Komma) but I can imagine to work as a gymnasium
(Wort)
teacher or something in the field of mathematics.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Antwort
von Lectra5, 8

Hello,
My name is Franz Schmitt and I’m 14 years old. The
reasons why I’m already in the 10th class are that I was send to school when I was five years old and that I skipped the 1st grade because I was
unchallenged. I’m a singleton. My mother was born in Japan and my father
is from Germany that's why I speak German and Japanese at home. Therefore, I visit the Japanese institute in Halstenbek, a corporation nearby
Hamburg saturdays to keep my Japanese competence alive. My favorite
subjects at school are P.E. and Geography. Moreover, I like the midday breaks at school, where I can go to the canteen to have lunch with
class mates. My hobbies are to meet friends and play soccer, to
read books and to listen music. I especially like the genres House and
Electro House. In addition, I like to watch YouTube-Videos or to play
strategic mobile games. On Tuesdays I play basketball in a sports club, but
it’s just for fun therefore there are no matches against other clubs. I don’t
have a specified career aspiration yet, but I can imagine to work as a
high school teacher or in the field of mathematics.

---

Hoffe das hilft ein wenig weiter.

LG Lectra

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community