Ist dieser Englische Text korrekt?

... komplette Frage anzeigen

5 Antworten

I normally wake up at 5 am. Then I take a shower and get dressed. After this, I make my breakfast and eat it. Usullay some buns. (kein vollständiger Satz)

Arround (RS, Präposition fehlt) 7am, I walk to (---) school, which starts at 7:30 am (half past seven) or if I must do my practical training, I walk to my company at fifteen minutes to eight (7.45 am), where my work starts at 8 am.

I am until twenty five minutes to thirteen (Diese Uhrzeit gibt es im Englischen nicht.) (12.35Uhr) in my school or in my company until fifteen mintues to seventeen (16:45) (Diese Uhrzeit gibt es im Englischen nicht.). - Satzstellung

At home, the first thing (---) I do is (kein Komma) (---) take (---) lunch and then (Hier fehlt ein Pronomen.) do some homeworks.(-) (RS) After this, I play for a lot of hours some videogames (RS) or watch some series. - Satzstellung

Then, I have (---) supper, watch something on YouTube and usally (RS) go to bed at 11pm.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung
Kommentar von Gummibusch
08.09.2016, 21:42

Normalerweise heisst es doch "to have breakfast/lunch/dinner/supper" aber Du beziehst Dich vermutlich auf die Zubereitung, richtig?

Müsste als Abschluss dann aber nicht trotzdem "and have it" heissen?

0

I normally wake up at 5am. Then I take a shower and get dressed. After this, I have (make my)  breakfast (and eat it). Usullay some buns.

Ar(r)ound 7am, I go (walk) to (the) school, which starts at 7:30am (half past seven) or if I have to (must) do my practical training, I walk to my company a quarter (at fifteen minutes) to eight (7.45am), where my work starts at 8am.

I am until (twentyfive minutes to thirteen) twelf thirtyfive  (12.35Uhr) in (my) school or in my company until a quarter to five(fifteen mintues to seventeen) (16:45).

At home, the first thing that I do is(,) to have (take a )lunch and then do some homeworks. After this, I play (for a lot of hours) some videogames a lot of hours or watch some TV-series. Then, I have (a)supper, watch something on YouTube and usally go to bed at 11pm.

So in etwa... :)

Kommentar von MaxSchwarz3
08.09.2016, 21:32

Danke dir, gerade die Zeitangaben haben mir ein paar Probleme bereitet (schon wieder etwas her!)

Hast du einen Tipp wie ich meine Englisch Fähigkeiten verbessern kann? Denn hier und da wie du sehen kannst ist es noch etwas "unrund".

0

Z. 4: "Usually"

Z. 5: Besser "I go to school [kein Komma] which starts ..."

Z. 6: Besser "at quarter to eight"

Z. 8: "Until 12.35 I am at school or at the company until 16:45.

Z. 10: "... that I do is [kein Komma] having lunch and then do my homework. [kein Plural]"

Z. 11: "After that, I play video games or watch a series for many hours."

Z. 12: "Then [kein Komma] I have dinner / supper, watch something on YouTube and then usually go to bed at 11 pm."

Kommentar von Julimaus2406
08.09.2016, 21:40

Also ich bin ja kein Klugscheißer, aber du hast vergessen das mintues in der 7. Zeile zu verbessern😊🤓

0

Und "series" alleine passt nicht, entweder TV-series oder serials.

Für die Zeitangaben, wenn "a quarter to/past" oder "half past" zu ungenau ist, einfach die Stunden und Minuten angeben, man darf dabei gerne numerisch vorgehen ;) (12:35, 4:25 etc.)

Kommentar von MaxSchwarz3
08.09.2016, 23:06

I normally wake up at 5am. Then I take a shower and get dressed. After this, I have breakfast Usually some buns. 

Around 7am, I go to school, which starts at 7:30am (half past seven) or if I have to do my practical training, I walk to my company at quarter to eight (7.45am), where my work starts at 8am. 

I am until twentyfive minutes to thirteen(12.35Uhr) at my school or at my company until a quarter to five(16:45). 

At home, the first thing that I do is to have something for lunch and then do some homeworks. After this, I play for a lot of hours some videogames or watch some TV-series. Then, I have something for supper, watch videos on YouTube and usually go to bed at 11pm.

So ist es doch ganz in Ordnung oder?

0

I walk to school,

I am at school until 12:35 pm or in my company until 4:45 pm. 

Kommentar von Gummibusch
08.09.2016, 21:58

go to, nicht walk to, ich bin mir ziemlich sicher , dass walk to nicht nur unelegant sondern sogar direkt falsch ist aber ich lasse mich gerne eines Besseren belehren :)

0