Ist die postkarte richtig?

... komplette Frage anzeigen

1 Antwort

Hier einige Korrekturen:

Dear Friend, I'm writing you from New York City. I am staying in a big five-star hotel with my parents. The weather is wonderful. It's sunny and the sky is clear. The food isn't as good as it is in Germany but it is okay. Our airplane arrived on Tuesday. The journey takes long (the flight took long?). Yesterday I was at the central park. I made new friends and we had a picnic. It was a nice day. Today I was at the Brooklyn Bridge. I had a spectacular view of Manhattan. It's one of the oldest bridges with a great architecture. I enjoyed standing on the bridge. Now I am sitting (where are you sitting? f.e. on a bench) and writing postcards for my friends. Tomorrow I am going to visit the Statue of Liberty. I really want to see it. I am having a great time here. See you soon. Love...

Ich finde allerdings man koennte es ein bisschen netter gliedern. Z.B. wuerde ich am Anfang schreiben dass ich am Dienstag angekommen bin, nicht mitten drinnen... Sicher werden auch die Englisch-Experten von GF noch einiges finden.

Lies es dir nochmal durch und vielleicht schaffst du es alles ein bisschen fluessiger zu formulieren und besser einzuteilen!

Antwort bewerten Vielen Dank für Deine Bewertung
Kommentar von Spikeeee
26.10.2016, 21:42

Dear Friend!

I am writing you from New York. I am staying in a huge five-star hotel with my parents. We arrived on Tuesday night after a very long flight. The weather here is wonderful. It is sunny and there are no clouds in the sky. Yesterday I was at the Central Park. I made some new friends there and we had a picnic. It was a nice day. Today I was at the Brooklyn Bridge which is one of the oldest bridges in the United States. The architecture of the Brooklyn Bridge is great. I enjoyed standing on the bridge a lot. The view of Manhattan was spectacular! Now I am sitting in my room in the big hotel writing postcards for my friends. Tomorrow I am going to visit the Statue of Liberty. I’m very excited as I really want to see it. I am having an amazing time here. See you soon. Love...

Hier nochmal der gleiche Text ein bisschen anders gegliedert aber trotzdem noch sehr einfach geschrieben (also falls es fuer die Schule ist oder so dann denke ich nicht dass es so wirkt als ob jemand anders es geschrieben haette)

1