Frage von Himbeere101, 53

Ist der Text(English) grammatikalisch... richtig?

Hey Leute.
Zunächst will ich euch sagen: Ja, mir ist bewusst, dass mein Englisch nicht perfekt ist. Ich bin 13, da sollte mein Englisch schon besser sein. Es gibt genügend Leute, die es besser können als ich. Ich nehme auch Nachhilfeunterricht.
Jetzt zu meinem Problem: Ich habe morgen ein Englishreferat über Pokemon. Ich bin mir nicht sicher, ob der Text richtig ist, deshalb wollte ich euch Englishexperten fragen: Today I want to talk about Pokemon. Pokemons are little colourful monsters, which you can catch with a pokeball. The monsters were trainerd by pokemontrainers and the pokemons were here to fight with others pokemons. But now, I would like to talk about the anime. In this anime is a boy called Ash Ketchem. He is the superhero in this anime. He has one dream: He want to be the best pokemontrainer on earth. But every children can leave the house, to go on a adventure, when the child is ten years old. So the children has to go to a scientist and he gives you a start pokemon(the first pokemon)
Ash thought he will became one of the standarts pokemon: Bisasam, Glumanda, Shiggy
But beacause he overlslept, he became another pokemon. And this pokemon is pikachu. He is a electric pokemon. By the way, there were many kinds of pokemon: electric, water, fire...
At the beginnig hated pikachu Ash. He was a little bit different as the other pokemons. He didn't obey him. He didn't want to go in his pokeball, as the other pokemons would do. On his adventure he met a girl called Misty. Misty loves waterpokemons. And then he met a boy called Rocko. So they were best friends an go (durch dick und dünn:D)
I don't want to talk about more it, cause I don't want to spoil. The iventor of pokemon is Satoshi Tajiri, he was born on the 28.August 1965. When he was a child he was already interested in insects and bugs- so he became the pokemon idea! That was my presentation..

Derjenige, der mir hilft, dem bin ich soo dankbar und bekommt einen Stern!:)

Antwort
von kjklol, 15

Ich denke ich habe nicht alle Fehler gefunden und ich werde mal hier keine Rechtschreibfehler korrigieren, da du den Text ja nur vortragen musst.

Im zweiten Satz solltest du statt were are benutzen. Statt this anime solltets du in beidenb fällen the anime nehmen. Statt the child is ten years old würde ich when it's ten years old schreiben. At the beginning Ash hated (oder auch didn't liked) Pikachu.

Antwort
von AstridDerPu, 7

Hallo,

warum bist du das nicht mit deinem Nachhilfelehrer durchgegangen?

Today I want to (besser: would like to) talk about Pokemon. Pokemons are little colourful monsters (---) you can catch with a pokeball. The monsters were trainerd by pokemontrainers (RS) and the pokemons were here to fight with others pokemons.

But now, I would like to talk about the anime (Welches aime?). In this anime (Komma, hier fehlt ein Wort) is a boy called Ash Ketchem. He is the superhero in this anime. He has one (unbestimmter Artikel) dream: He want (Grammatik) to be the best pokemontrainer (RS) on earth.

Zusammenhang?

But every children can (Grammatik) leave the house (kein Komma) to go on a (RS; Grammatik) adventure, when the child is ten years old.

So the children has (Grammatik) to go to a scientist and he gives
you (Pronomen) a start pokemon (the first pokemon) Punkt

Ash thought he will became (Verb, Grammatik) one of the standarts (RS) pokemon: Bisasam, Glumanda, Shiggy.

But beacause (RS) he overlslept (RS), he became (Verb) another pokemon. And (kein Satzanfang) this pokemon is (Grammatik) pikachu. (RS) He is a (RS; Grammatik) electric pokemon. By the way, there were many kinds of pokemon: electric, water, fire...

At (Präposition) the beginnig (RS; Komma) hated pikachu (RS) Ash. - (Satzstellung)
He was a little (---) different as (Wort) the other pokemons. He didn't obey him. (Wer gehorchte wem nicht?) He didn't want to go in his pokeball (???; kein Komma) as the other pokemons would do.

On his adventure  (Komma) he (wer?) met a girl called Misty. Misty loves waterpokemons. - (als Relativsatz anbinden)
And (s.o.) then he met a boy called Rocko. So (Wort) they were best friends an (RS) go (Grammatik)

I don't want to (s.o.) talk about more it (Word Order) (kein Komma) cause (RS) I don't want to spoil (Hier fehlt etwas.). - Der Satz ergibt keinen Sinn.

The iventor (RS)  of pokemon is Satoshi Tajiri (neuer Satz) he was
born on the (wird nur gesprochen, nicht geschrieben) 28.(Hier muss das Wort "of" gesprochen werden.) August 1965. When he was a child (Komma) he was already interested in insects and bugs (Satzstellung)

- so he became (Verb) the pokemon idea! That was
my presentation.

- Eigennamen werden groß geschrieben.

- become - became - become heißt nicht bekommen.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Antwort
von foreveralone03, 8

Today I want to talk about Pokemon. Pokemons are little colorful monsters, where can catch with a pokeball. The monsters were trained by pokemontrainers and the pokemons live here, because they have to fight with other pokemons. But now, I would like to talk about the anime. I want to speak about the animeboy called Ash Ketchem. He is a superhero And He has one big dream: He want to be the best pokemontrainer in the world. But every children can leave the house, to go to an adventure, when he is ten years old. So the children have to go to a scientist and there they get their first own Pokemon.
Ash thought he get one of the standards pokemon: Bisasam, Glumanda or Shiggy
But he overlslept and he get another pokemon, the Pokemon called pikachu. He is a electric pokemon. By the way, there were many kinds of pokemons: electric, water, fire and something like that.
At the beginnig pikachu didn't like Ash. There were many differences between the other pokemons. He didn't obey him and He didn't want to go in his pokeball. 

On his adventure he mets a girl called Misty. Misty loves waterpokemons. And then he met a boy called Rocko. So they were best friends and they do many different things together.
I don't want to talk about more, because I don't want to spoil to you. The iventor of pokemon is Satoshi Tajiri, he was born on the august, 28, 1965. When he was a child he was already interested in insects and bugs- so he became the pokemon idea! That was my presentation, thanks for your attention. 

Ich hoffe ich konnte helfen :)

Antwort
von MrShield, 10

Das ist jetzt mal was ich auf den Ersten Blick sehen konnte, ich habs gleich im Text verbessert :)

Today I want to talk about Pokemon. Pokemons are little colourful monsters, which you can catch with a pokeball. The monsters are trainerd by pokemontrainers who used them to fight against other pokemontrainers with theyr pokemons.

But now, I would like to talk about the anime. In this anime is a boy called Ash Ketchem. He is the hero in this anime and he has one dream: He wants to be the best pokemontrainer on the earth. But every child can leave the house and go on a adventure, when it's ten years old. So the children have to go to a scientist and he gives them a start pokemon(the first pokemon) with which you can start to practise.

Ash thought that he would get one of the standart pokemons: Bisasam, Glumanda,or Shiggy.
But beacause he overlslept, he got another pokemon. And that pokemon is pikachu. He is an electric pokemon. By the way, there are many kinds of pokemon: electric, water, fire...

At the beginnig pikachu hated Ash. He was a little different than the other pokemons. He didn't obey Ash. He didn't want to go in his pokeball, as the other pokemons do.

On his adventure Ash met a girl called Misty who loves waterpokemons. And then he met a boy called Rocko. So they were best friends and throughout the anime they went through thick and thin.

I don't want to talk about more of the story of the anime, cause I don't want to spoil it to you. The creator of pokemon is Satoshi Tajiri, he was born on the 28.August 1965. When he was a child he was already interested in insects and bugs- so he got the idea of the pokemons! That was my presentation, I hope you liked it.

Antwort
von GreenDayFan97, 9

Today I want to talk about Pokemon. Pokemons are little colourful monsters, which you can catch with a pokeball. The monsters were (are) trainerd by pokemontrainers and the pokemons (they) were (are) here to fight with others pokemons. But now, I would like to talk about the anime. In this anime is a boy called Ash Ketchem. He is the superhero in this anime. He has one dream: He want (wants) to be the best pokemontrainer on earth (in the world). But every children can leave the house (Every child can only leave the house), to go on a adventure, when the child is ten years old. So the children (child) has to go to a scientist and he gives you a start pokemon(the first pokemon)
Ash thought he will became (get) one of the standarts pokemon: Bisasam, Glumanda, Shiggy
But beacause he overlslept, he became (got) another pokemon. And this pokemon is pikachu. He is a (an) electric pokemon. By the way, there were (are) many kinds of pokemon: electric, water, fire...
At (in) the beginnig hated pikachu Ash (entweder pikachu hated ash oder ash hated pikachu). He was a little bit different as the other pokemons. He didn't obey him. He didn't want to go in his pokeball, as the other pokemons would do. On his adventure he met a girl called Misty. Misty loves waterpokemons. And then he met a boy called Rocko. So they were (became) best friends an go through thick and thin (durch dick und dünn:D)
I don't want to talk more about it, cause (because) I don't want to spoil it. The iventor of pokemon is Satoshi Tajiri, he was born on 28.August 1965. When he was a child he was already interested in insects and bugs- so he became (got) the pokemon idea! That was my presentation..

Das in den Klammern ersetzt immer das Wort davor. Vom Prinzip her nicht schlecht, nur kleine Fehler.

Antwort
von MovementRapide, 12

Become heißt werden, nicht bekommen.

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten