Frage von FlouxHD, 74

Ist das so richtig wenn nein bitte korigieren?

In my holidays I was the first 4 weeks at home. In the time I have met friends. In the 5th week I flew with my mother to Barcelona. There we visited many places of interest. On the last weekend I went with a friend to the Video Days. On the first day was the Show-Day, where many YouTubers dancing or singing. On the second day you could go to some autograph sessions, there you must wait realy long

Expertenantwort
von Bswss, Community-Experte für Englisch & Schule, 13

NEIN, in Deinem sehr "deutschen"   Text wimmelt es leider von Fehlern. Grundprobleme in Deinem Englisch sind:

a Wortstellung

b) tenses (Zeitformen)

Antwort
von berieger, 30

Wenn du einfach so an einen Bekannten,  der nur Englisch kann, schreibst ist das  OK. Der weiß was du meinst und es ist auch nix Falsches dabei ausser (were dancing and /or singing). Really mit 2 ll (wirklich).

Aber man merkt eben dass du jemand bist der nicht von Natur aus die Sprache gelernt hast. Aber wie soll ich das jetzt korrigieren, ausser zu sagen dass man eine Sprache wohl erst richtig lernt wenn man dort gelebt und gearbeitet hat weil man dann einfach manche Dinge anders formuliert.

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch, 16

In (alternativ: During, auch wg. zur Vermeidung von Wiederholungen im weiteren Text) my holidays (Komma) I was the first 4 weeks at home. (Satzstellung) In the time (Ausdruck; Komma) I have met (Grammatik) friends.

In the 5th week (Komma) I flew with my mother to Barcelona. (Satzstellung) There we visited many places of interest (besser: (interesting) sights oder interesting places). - (Verbinde diese beiden Sätze.)

On the last weekend (Komma) I went with a  friend to the Video Days. (Satzstellung) On the first day (Komma; hier fehlt etwas.) was the Show-Day, where (Wort) many YouTubers dancing or singing (Grammatik). On the second day (Komma) you could go to some
autograph sessions, there (Grammatik) you must (Grammatik) wait realy (RS) long (Ausdruck; hier fehlt ein Satzzeichen)

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Antwort
von JohannaS4, 7

The first 4 weeks of my holidays i was at home. During that time i met (with) friends. In the 5th week i flew with my brother to Barcelona. We visited many interesting places. During the last weekend i went with a friend to the video days. On the first day there was the show day where many youtubers were dancing and singing. On the second day you could go to some autograph sessions, where you had to wait for a long time...

Kommentar von earnest ,

-I (immer GROSS)

Antwort
von paronda, 36

I spent the first 4 weeks of my holidays at home. During that time I met up with my friends. In the fifth week I flew to Barcelona with my mother. There we visited many many places of interest. On the last weekend I went to the Video Days with a friend. The first day was Show-Day, where many Youtubers danced or sang. On the second day some autograph sessions took place (klingt besser), where you had to wait for a really long time.

Kommentar von paronda ,

ohne das zweite many lol

Antwort
von vaplos, 29

The first four weeks of my holidays I stayed at home. In that time I met friends. In the fifth week my mother and I flew to Barcelona. There we visited many sights (man kann auch places of interest schreiben). Together with a friend I went to the Video Days on the last weekend. The first day was the Show-Day where many YouTubers danced or sang. On the second day you could go to some autograph sessions where you had to wait really long.

Antwort
von llOpferll, 7

Ort vor Zeit

Antwort
von GusionPlays, 34

So ist es richtig meines Erachtens. Habe das In bei "In the time" durch ein At ersetzt und "really" richtig geschrieben.

In my holidays I was the first 4 weeks at home. At the time I have met friends. In the 5th week I flew with my mother to Barcelona. There we visited many places of interest. On the last weekend I went with a friend to the Video Days. On the first day was the Show-Day, where many YouTubers dancing or singing. On the second day you could go to some autograph sessions, there you must wait really long

PS: Deine Sätze machen zwar Sinn, aber darf ich mir die Frage erlauben in welcher Klasse du bist?

Kommentar von adabei ,

Nein, so ganz richtig ist das auch nicht. ;-)

Kommentar von earnest ,

Du drückst Dich sehr diplomatisch aus ...

;-)

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community