Frage von aravindm16, 30

Illeagales tauschbörsenangebot über Ihren Internet von Waldorf?

Hey ,ich kann Deutsch gut verstehen ,aber erklären geht besser auf Englisch.

So guys yea ,im in need of help. I got a letter from Waldorf Frommer stating that i've dowloaded/or used my internet illeagly for the Film - Run All night ,on the 3.08.2016 14.58.15 (time) till 14.58.52 with the IP Address. and so and so and i have to pay the sum around 915 euros.

The thing is ,im sharing my internet with my neigbour and i think it probably must be her ,she isnt opening the door for some reason. There are 2 situations here

1- She accepts it and pays the bill 2-She neglects it saying its your internet and stuff

But if im not wrong ,every laptop has its unique Mac address ,so when we use the internet from the modem ,does it even get tracked? (Away from topic)

So ,on the 3rd of August at that time ,i wasnt in my wohnheim ,i was writing a Kalusur ,again this is not needed here ,the question is ,if its case 2 ,what should i do ? since its now me who downloaded it ,what can i do or what should i do?

Antwort
von Katzenreiniger, 19

Tha MAC address is not visible from the outside, only within your privat network at home.

Please speak to a lawyer who is specialized in such things. Do not pay without speaking to a lawyer first.

Antwort
von hugyou, 20

hi

meines wissens nach geht es nicht um die ip eines rechners sondern um den zugangspunkt zum internet. alo der router. läuft der über deinen namen bist du auch für den datenverkehr verantwortlich.

eine freundin von mir musste zahlen. ihr damaliger freund hat mit seinem laptop in ihrer wohnung einen film runtergeladen. anwälte haben sich gemeldet und die forderung ging an sie.

ich würde mich nach einem anwalt umsehen der sich auf internet speziallisiert hat.

viel erfolg

Antwort
von chanfan, 23

OK, schau mal bitte hier:

https://www.e-recht24.de/artikel/tauschboersen/7389-urheberrechtsverletzungen-in...

Antwort
von HahahaNElN, 9

https://www.wbs-law.de/lp/abmahnung-waldorf-frommer/?gclid=CLX-5fmtzc4CFQVuGwod4...

If you can, read this, dont sign or pay anything at the moment

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten