Frage von MariekeJa, 68

Ich sollte in Englisch einen Text über mich schreiben. Könnte jemand den Text auf Fehler überprüfen, Ich brauch den für meine mündliche Prüfung?

Oral exam Hello. My name is ... , I am sixteen years old and I was born in ... but now I live in .... Family I have a mother, a father and a little brother. We live together in a big house. My mother’s name is Renate and she is 50 years old, she works in a hospital as a nurse. My father’s name is Gerd, he is 53 years old and works as a Case Manager. I have my own dog, she calls Rica and is a golden retriever (hybrid?). I also have a brother. His name is Piet and he is ten years old.I only have two grandmothers they both live in Emsbüren. My grandfathers are died before ich was born. So I don´t know how they exactly look like. Hobbies\Freetime My hobbies are playing volleyball and tennis in a club, which called Fc 47 Leschede. I also like to go on parties with my friends. Every monday i work with childen as a group leader. I do this together with Nele. And every thursday I pay attention to a child. I like to watch series on my computer. My favorite serie ist gossip girl. And sometimes I help my mother with the household. I have to clean the bathroom or make the wash. Living ... is a small village in Lower Saxony. But it is very nice to live here because you know many peopel so I have many friends. I live here with my family in a big house. Our house have a garden too. In the past we played there very often. I have my own room with a big bed in it. My brothers have an own room too. My school is also in ..., so my school way isn`t very long

Antwort
von Aturnwald, 17

Hier die Korrektur :

Oral exam

Hello. My name is ... ,

I am sixteen years old and I was born in ...

Right now I live in ....with my Family.

I've got a mother, a father and a little brother. We live together in a big house.

Living ... is a small village in Lower Saxony. But it is very
nice to live here because you know many people so I have many friends. I
live here with my family in a big house. Our house have a garden too.
In the past we played there very often. I have my own room with a big
bed in it. My brothers have an own room too. My school is also in ...,
so my school way isn`t very long

My mother’s name is Renate and she is 50 years old, she works in a hospital as a nurse.

My father’s name is Gerd, he is 53 years old and works as a case manager.

I have my own dog, she calls Rica and is a golden retriever, maybe a (hybrid?).

I also have a brother. His name is Piet and he is right now ten years old.

By the way I've got two grandmothers. Both of them lives in Emsbüren, that's in the north of Germany.

My grandfathers are died before I was born.So I don´t know how they exactly look like.

My few hobbies in the freetime are: playing volleyball and tennis in a club, which called Fc 47 Leschede. I also like to go on parties with my friends. Every Monday i work with children as a group leader.

I do this together with Nele ( she is a friend of me ). And every Thursday I pay attention to a child. I like to watch series on my computer. My favourite series is gossip girl. Sometimes I help my mother with the household. I have to clean the bathroom or make the wash.

So, ich habe Dir den Text etwas überarbeitet, so sollte er passen, auch habe ich Dir den unteren Abschnitt, wo Du die Wohnung / Haus beschreibst nach oben kopiert, weil das zusammengehört. Hoffe das passt soweit. Ach ja die paar Schreibfehler habe ich auch raus gemacht. So nun viel Spaß beim paste and copy

cheerio Toni

Kommentar von ChickPea ,

Was genau hast du korrigiert?

- My grandfathers are died ..... findest du ist korrekt?

- I make the wash .... daran hast du auch nichts auszusetzen?

- She calls Rica ...... das findest du auch richtig?

- have an own room ...... ????

- our house have a garden ..... ????

- Thursdays I pay attention to a child ......... im ernst?

..... und noch viel, viel, viel, viel, viel mehr!

Antwort
von schongebraucht, 35

Finds lustig wie du euren Hund vor deinem Bruder erwähnst :DD

Es heißt nur died nicht are died.
Nicht how they look like, sondern what they look like.
Our house has, nicht have.

Antwort
von Dominolias, 31

Oral exam Hello. My name is ... , I am sixteen years old and I was born
in ... but now I am living in .... Family I have a mother, a father and a
little brother. We are all living together in a big house. My mother’s name is
Renate and she is 50 years old. She works in a hospital as a nurse. My
father’s name is Gerd, he is 53 years old and works as a Case Manager. I
have my own dog, she is called Rica and she is a golden retriever (hybrid?).
I  also have a brother. His name is Piet and he is ten years old. I only
got two grandmothers and both of them are living in Emsbüren. My grandfathers died before ich was born, so I don´t really know how they actually look like.
Hobbies\Freetime My hobbies are playing volleyball and tennis in a club,
which is called Fc 47 Leschede. I also like to go on parties with my
friends. Every monday i work with childen as a group leader. I do this
together with Nele. I use to pay attention to a child every thursday.
I also like to watch some series on my computer. My favorite series is gossip girl.
Sometimes I help my mother with the household. Therefore, I have to clean the bathroom or do the dishes. I am Living ... is a small village in Lower
Saxony, but it is very nice to live here because you know plenty of people so thatI have got lots of  friends. I live here with my family in a big house, which has  a garden too. We used to play  there very often in the past. I have my own room with a big bed in it. My brothers has an own room too. My school is also in ..., so my school way isn`t very long.

Antwort
von Odorwyn, 28

Hallo MariekeJa,

Abgesehen vom Inhalt und Satzbau gehe Ich vorerst mal auf schlichte Fehler ein.

have my own dog, she calls Rica

- she is called

My grandfathers are died

- My grandfathers died

which called Fc 47

- which is called

how they exactly look like

- exactly what they look like

serie ist

- serie is

make the wash

- do the laundry

many peopel

- many people

Our house have a garden too

- has a garden

Kommentar von Odorwyn ,

Zusätzlich schreibst du erstmal von einem Bruder, aber am Ende sind es mehrere?

Und wer zur hölle ist Nele? :D

Kommentar von Aturnwald ,

das tät mich natürlich auch brennend interessieren :-)

Kommentar von MariekeJa ,

Meine Freundin :DD

Kommentar von Odorwyn ,

Das solltest du auch erwähnen, weiß ja sonst keiner wen du damit meinst. :D

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten