Frage von mrspfisti, 43

Hallo :) Habe morgen Englisch Referat über New York. Kann mir es irgendwer kontrollieren bzw was könnte ich verbessern ?

New York is the largest city in the USA. It is on the east coast of America. Over 8.2 million people live there and it is one of the most important cities in the world. New York is also called the Big Apple. It was founded in 1624. The mayor is Michael Bloomberg. New York´s financial center is the Wall Street, in the street are many banks and the world's largest stock exchange. The city has many famous sights and places. For example The Statue of Liberty, Broadway, The Embire State Building and The Central Park .

The Statue of Liberty is not only a landmark of New York, it is much more. It was built in 1886 as a present for America as a symbol for liberty and independence. The statue is 102 meters high and it was designed by a famous French sculptuor who was called Bartoldi.

The Empire State Building is a skyscraper which is 443 meters high and there are 102 floors. It only took one year and 45 days to build. There are also three restaurants and three coffee shops.

Broadway is the longest street in New York City with 29 kilometres its also the cultural heart of the city, because you can find there a lot of theatres, musicals and movies. The Central Park is a very famous park in the centre of Manhattan. The park was opened in 1876. There are lakes, ponds, gardens and a zoo. There are many ways to explore the park for example you also can ride with a horse through it.

Antwort
von Ghostwalkerx, 24

Hammer geschrieben Respekt ^^ würde das genauso vortragen nur im letzten Absatz kommt ziemlich oft the oder there vor das hört sich ( falls ) du's vorträgst vllt komisch an und glaub in Amerika rechnen die in Meilen vllt will die Lehrerin eher das hören und stellt dann extra die Frage um dich zu testen hatte ich schon mal ^^ wenn du es vorträgst pass auf das du nicht zu schnell oder zu langsam sprichst und trags 1-2x jemandem vor um zu schauen ob du alle Wörter richtig\perfekt ausprechen kannst Viel Glück :)

Antwort
von stufix2000, 12

Noch eine inhaltliche Korrektur:

Seit 2013 heißt der Bürgermeister:

Bill de Blasio

http://mobile.nytimes.com/2013/11/06/nyregion/de-blasio-is-elected-new-york-city...

Antwort
von HappyLanding, 15

Welche Klasse bist du ?
Sprachlich geht noch mehr ! Aber für 9/10 Klasse reicht's lässig.

Viel Erfolg für morgen
Liebe Grüße
HappyLanding

Antwort
von AstridDerPu, 11

New York is the largest city in the USA. It is (Hier fehlt ein Wort.) on the east coast of America. Over 8.2 million people live there and it is one of the most important cities in the world. New York is also called the Big Apple. It was founded in 1624. The mayor is Michael Bloomberg. New
York´s financial center (= AE; BE = centre) is (---) Wall Street, in the street (Hier fehlt ein Wort.) are many banks and the world's largest stock exchange. The city has many famous sights and places. (kein neuer Satz) For example The Statue of Liberty, Broadway, The Embire (RS)
State Building and (---) Central Park .

The Statue of Liberty is not only a landmark of New York, it is much
more. It was built in 1886 as a present for America (Konjunktion) as a symbol for liberty and independence. The statue is 102 meters high and it was designed by a famous French sculptuor (RS) (---) called Bartoldi.

The Empire State Building is a skyscraper which is 443 meters high
and there are 102 floors. (Sätze verbinden) It only took one year and 45 days to build. There are also three restaurants and three coffee shops.

Broadway is the longest street in New York City (Neuer Satz) with 29 kilometres its (RS; Grammatik) also the cultural heart of the city (kein Komma) because you can find there (Position) a lot of theatres, musicals and movies. (---) Central Park is a very famous
park in the centre of Manhattan. The park was opened in 1876. There are
lakes, ponds, gardens and a zoo. There are many ways to explore the park Komma for example you also can ride with a horse (Ausdruck) through it (Satzstellung).

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Antwort
von Zuckerwattemaus, 17

1. Absatz: cities OF the world

2. Absatz: das zweimal as a gefàllt mir nicht so recht, schreib vill ...as symbol...(ohne noch das a)

3. Absatz: ...to built IT.

4. Absatz: nach 29km Punkt.

So wùrde ich es machen :) ich hoffe ich konnte helfen, lg Zuckerwattemaus

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten