Frage von Batu75, 39

GTA Online NAT Ports auf offen stellen?

Da ich Verbindungsprobleme bei GTA Online habe, da meine NAT Strikt ist habe ich mich auf dem Forum von Rockstar Games erkundigt. (https://support.rockstargames.com/hc/de/articles/206210548-L%C3%B6sungen-f%C3%BC...) Dort wird geschrieben das ich folgende Ports aktivieren soll: TCP-Ports: 80, 443 UDP-Ports: 6672, 61455, 61456, 61457 und 61458 Meine Frage: Wie aktiviere ich diese Ports? Da ich bis jetzt immer nur mich in meinen rooter eingeloggt habe, dann auf NAT einstellungen gangangen bin, und dann über Spezielle Anwendungen auf eine Tabelle mit 2 Spalten gestoßen bin, einmal Trigger, und einmal Public ports die ich dann jeweils als TCP oder UCP port aktiviren konnte. Und wo genau muss ich diese Ports für GTA Online eintragen? (Ich habe eine DSL Vodafone Easy Box)

Danke im Voraus

Antwort
von AnReRa, 38

Wie wäre es für den Anfang mal damit, den Typ des Routers zu nennen ?

Kommentar von Batu75 ,

Ich habe eine DSL Vodafone Easy Box wenn es das ist was du meinst

Kommentar von AnReRa ,

Jetzt müsste man nur noch wissen, ob es ein 402/602/A401/A600/A601/A800/A801 .... 802/803/804/903/904 ist ;-)

Allgemeiner Text:

Port triggering is really simple once you know what port forwarding is. Port Triggering is port forwarding with an on/off switch for the ports that have been forward. This on/off switch is turned on or off by data flowing out of a trigger port. A trigger port is a port just like any other. What makes it special is that when data flows out on this trigger port, the router opens up the ports specified as incoming ports. The incoming ports act just like ports that have been forwarded while the trigger port is in use. When the trigger port quits being used, the router waits a short time and then turns off the forwarding of the incoming ports.

Port Triggering is a little more secure than port forwarding, because the incoming ports are not open all the time. They are only open when a program is actively using the trigger port. While this is nice, it is also troublesome. What happens when you are trying to download a very large file? Well the software you have setup port triggering for may not keep sending data out of the trigger port. If it doesn't your router closes the incoming ports, and your download is interrupted.

Another thing to note, is that most port triggering setups do not require you to enter an internal ip address to forward the incoming ports to. This means that any computer on the network can use your port triggering setup. If two computers try to use the port triggering setup at the same time you will run into problems. The data your computer is trying to send or receive will become corrupted.

Kommentar von Batu75 ,

802

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community