Frage von electroomlinson, 33

Ergeben diese Sätze einen Sinn? (Englisch)?

"Nowadays, public transport is a very commen way to get from one place to another. Nevertheless, some people still say that taking the bus to work is too unrelyable and that they rather make it their own responsibility to get there on time. If the goverment would invest more money into making buses, trains and trams more frequently and more connected, more people may consider to reliquish their private cars more often."

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch, 6

Nowadays, public transport is a very commen (RS) way to get from one place to
another. Nevertheless, some people still say that taking the bus to
work is too unrelyable  (RS) and that they rather make it their own
responsibility to get there on time. If the goverment would invest more
money into (Präposition) making buses, trains and trams more frequently and more connected (Wendung/Formulierung) , more people may (Grammatik) consider to reliquish  (Wort) their private cars more often.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!.

AstridDerPu

Antwort
von MalcolmN, 8

Die Sätze ergeben einen Sinn, sind aber haarsträubend formuliert. Ausserdem sind mehrere Wörter falsch buchstabiert worden. Genügt "Sinn", oder sollte die Sache richtig geschrieben werden?

Antwort
von Spirit528, 3

commen ist falsch: common

unrelyable ist falsch: unreliable

Keine wutz im if-satz (nur wenn im nebensatz auch ein would steht)!!
Richtiger wäre: 

If the government invested more money into enabling buses, trains and trams to drive more frequently and more consecutive, more people would consider to relinquish their private cars more often.
Kommentar von electroomlinson ,

danke dir :)

Antwort
von Unnutzer, 8

in time und reliable.

Kommentar von electroomlinson ,

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten