Frage von Lili1000, 50

English E-Mail - könnt ihr mir sagen ob der Brief halbwegs englisch ist und was man verbessern könnte?

Hallo habe einen Brief englisch Übung, könnt ihr mir sagen ob er halbwegs englisch ist und was man verbessern könnte? Danke:

Die Aufgabe war:

This is part of an email from an English friend, Alex:

Im lucky because Ive got really good friends - especially those I´ve known since I was a kid. I dont know what Id do without them! So tell me, how important are friends to you? Who`s your best friend and what do you like about him or her?

Write a email to Alex in 140-190 words. Do not write any adress.

-Look at the task, including any text, and decide who you are writing to, why and which points to include.

-Beginn Dear (friend`s first Name) and thank them for their last message

-Use informal language throughout

-Close in a friendly way, asking them to write back, End lots of love, Best wishes, * etc.

Könnt ihr mir auch sagen ob ich die punkte bei (-) erfüllt habe? danke. Hier meine Antwort email an Alex:

Dear Alex,

thank you for your E-Mail. My friends are really important for me. I enjoy to go out and have fun with them. My best friends name is Anna. Like yo we know each other since our childhood. I really like her because she is a sensitive Person and she is always there for me. Unfortunattely we see us not as oftenn as in the past, because we both are working a lot. I wish that Anna and I could Change that and we are able to meet us more often than now.

Once a week I go to Zumba dancing with my other very good friend Sandra. We meet each other a few months ago at the Zumba dancing group and she is always motivate me to go on with Zumba. I`m verry happy too that I have my really good friends. Please write back. Best, wishes XXXX

Expertenantwort
von adabei, Community-Experte für Englisch & Sprache, 15

Es gibt wirklich ziemlich viele sprachliche Fehler. Ich werde dir mal die wichtigsten verbessern:

Dear Alex,

Thank you for your email. My friends are really very important to me.
I enjoy going out and having fun with them. My best friend's name is Anna. and we've known each other since our childhood. I really like her because she is a sensitive person and she's always here when I need her. Unfortunately, we don't meet as often as we did in the past because we are both working a lot. I wish that Anna and I could change that so that we would be able to meet more often again. 

Once a week, I go to a Zumba dancing class with my other very good friend Sandra. I got to know Sandra a few months ago at the Zumba dancing group. She's a very lively person and  always motivating me to go on with Zumba. Believe me, I'm very happy to have two really good friends.
Well, that's all for now. Please write back soon and tell me what you're up to at the moment.

Lots of love

XXXX

- Briefe beginnen im Englischen immer mit einem Großbuchstaben (auch nach einem Komma)

- nach "enjoy" folgt immer das Gerund!

- Wenn etwas in der Vergangenheit beginnt und bis jetzt andauert, musst du das Present Perfect verwenden! (We've known each other since ...)

Man könnte sicher noch etwas an der Mail feilen, aber so enthält sie zumindest schon weniger Fehler.

Kommentar von Lili1000 ,

danke wie könnte ich das üben das es besser wird

Kommentar von adabei ,

Schau dir bei Korrekturen an, welche Fehler immer wieder auftauchen, und versuche besonders die zu vermeiden.

Antwort
von nataira, 30

aufgabe erfüllt, aber da sind viele grammatik - und rechtschreibfehler drin.

Kommentar von Lili1000 ,

o.k. und könntest du mir vielleicht sagen wo da grammatikfehler sind. habe ich informal language benutzt?

Kommentar von Kuppelwieser ,

Einen orthographischen Fehler hast Du schon mal gleich wieder! ;-)

Kommentar von nataira ,

ich glaube es muss "important to me" heißen

Kommentar von nataira ,

unfortunately we can't meet as often as we did in the past oder as we were used to

Kommentar von nataira ,

she always motivates me..

Kommentar von nataira ,

das sind nur die gröbsten Fehler, vom Ausdruck her ist da aber noch mehr nicht so toll. und du musst auf die kleinschreibung aufpassen.

Kommentar von Kuppelwieser ,

So wie bei Dir! ;-)

Kommentar von nataira ,

aha und wo bitte? nebenbei: dumme kommentare helfen immer saugut!

Kommentar von nataira ,

"Du" aber auch :)

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community