Frage von CookieIsHere, 34

Englisch text verbessern (habe es verbessert jz will wissen ob es richtig ist)?

Report

The aim of this report is to illustrate the percentage of teenagers writing text messages per day.

How often do teenagers send texts per day in percent:

The pie chart is divided into 6 parts. The first part shows that 11 percent of teenagers write more than 200 texts per day. It highlights that one third send more than 100 messages per day. As a matter of fact, we can say that in general 72 per cant of all phone users have send a text. More than half write and send messages daily.

How many own cell phone:

The number of teenagers who own a cell phone is rather high. Nevertheless, it is quite surprising that in 2011 about25 per cent of the teenagers don’t even have a cell phone. Moreover , the pie chart shows that from 75 per cent only 3 percent don’t send messages.

Conclusion:

Summing up, it can be said that most teenagers do own a cell phone and that probably everybody write texts.

Habe diesen Text schon einmal geschrieben jedoch waren Fehler habe so gut wie möglich verbessert kann jemand schauen ob es richtig ist ?? Danke LG

Antwort
von Zathy, 9

This report aims to illustrate... the teenage usage of text messaging per day.  (okay bei der zweiten Hälfte bin ich mir mit der Vormulierung nicht ganz sicher, klingt immer noch sehr gestelzt, was die englische Sprache eigentlich ja nicht ist.)

... that one third sends.... (3. person singular)

As a matter of fact, we can say .... nein, entweder ist es Fakt oder 'man kann sagen' aber nicht beides gleichzeitig, das sind nämlich zwei unterschiedliche Sachen.

....72 percent of all phone users have sent a text (message) each day.

...in 2011 about 25 percent of teenagers didn't even have/own... (Vergangenheitsform)

... the pie chart shows that from 75 percent only 3 percent don’t send messages. (erm, nee, das zeigt das Diagramm nicht. es zeigt 3% der 100% untersuchten teenager an. Die fallen zwar in die 75% mit rein, sind aber nicht 3 von 75.)

summing up... (Das hab ich so als Vormulierung noch nie gelesen, ich würde eher sowas sagen wie 'To sum everything up')

Aber nicht einfach abschreiben, warte bis noch ein paar Leute meine Vorschläge nachkorrigieren ;)

Kommentar von Zathy ,

... the pie chart shows that from 75 percent only ... nee, lieber: shows that out of X percent....

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch, 8

Hallo,

das Prozedere kennst du ja schon aus meiner letzten Antwort.

How often do teenagers send texts per day in percent (= AE):

The pie chart is divided into 6 parts. The first part shows that 11
percent of (Hier fehlt der Artikel.) teenagers write more than 200 texts per day. It highlights that one third send (Grammatik) more than 100 messages per day. As a matter of fact, we can say that in general 72 per cant (RS; AE = percent; BE = per cent; du solltest bei einer Schreibweise bleiben) of all phone users have send (Grammatik) a text. More than half write and send messages daily.

How many (Wer oder was?) own cell phone:

The number of teenagers who own a cell phone is rather high.
Nevertheless, it is quite surprising that in 2011 about 25 per cent of
the teenagers don’t (Grammatik) even have a cell phone. Moreover , the pie chart shows that from 75 per cent only 3 percent don’t send (Hier fehlt etwas.) messages (Satzstellung).

Conclusion:

Summing up, it can be said that most teenagers do (do im positiven Satz geht nur als "empatisches do" zur Betonung. Ansonsten steht do nur in der Verneinung oder einer Frage) own a cell phone and that probably everybody write (Grammatik) texts.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Antwort
von Wolf290798, 16

Report

The aim of this report is to illustrate the percentage of teenagers writing text messages per day.

How often do teenagers send texts per day in percent:

The pie chart is divided into 6 parts. The first part shows that 11
percent of teenagers write more than 200 texts per day. It highlights
that one third send more than 100 messages per day. As a matter of fact,
we can say that in general 72 per cent of all phone users have send a
text. More than half write and send messages daily.

How many own cell phone:

The number of teenagers who own a cell phone is rather high.
Nevertheless, it is quite surprising that in 2011 about 25 per cent of
the teenagers don’t even have a cell phone. Moreover , the pie chart
shows that from 75 per cent only 3 percent don’t send messages.

Conclusion:

To sum up, it can be said that most teenagers do own a cell phone and that probably everybody write texts.

Scheint gut zu sein, aber wenn das ein formaler Text ist darfst du nicht "don't " schreiben sondern "do not"!

Kommentar von Wolf290798 ,

Ach noch ne Frage welche Klasse ist das?

Bzw Welcher Jahrgang?

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community