Frage von Freddie56, 13

Kann mir jemand Englisch Sätze verbessern?

In former times everyone lived near their home due to the bad (besseres Wort?) transport.

Cars changed that completely! Since their invention people have been able to pursue their dreamjob, even if it is further away, and explore new places. Consequently, people's minds broaden and they get the chance to have exciting experiences.

One has not to ride a horse our walk for hours so as to get somewhere.

Nobody can deny that cars were revolutionary since travelling became much easier and people are able to make a better use of time.

Some people say the world would be a better place (bessere Formuliernung?) because of their greenhaus gas emission

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch, 10

In former times (Komma) everyone lived near their home due to (---) poor (besseres Wort?) transport (Ausdruck).

Cars changed that completely! (Ausdruck) Since their (wessen?) invention (Komma) people have been able to pursue their dreamjob (RS), even if it is further away (kein Komma) and explore new places. Consequently, people's minds broaden and they get the chance to have exciting experiences.

One has not (Verneinung) to ride a horse our (RS) walk for hours so as to get somewhere (Ausdruck).

Nobody can deny that cars were revolutionary since travelling became much easier and people are able to make a better use of time.

Some people say the world would be a better place (bessere Formuliernung?) because of their (wessen) greenhaus (RS) gas emission (Ausdruck; Punkt am Satzende.)

Das Fettgedruckte (nur die offensichtlichsten Fehler) muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen. Im Grunde aber müsste der Text komplett überarbeitet werden. Dann wäre es aber nicht mehr dein Text. Ganz davon ab, dass dein Lehrer nicht auf der Brennsuppe dahergeschwommen ist und sofort erkennen würde, dass der Text nicht auf deinem eigenen M ist gewachsen ist.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

:-) AstridDerPu

Antwort
von ratdragon, 12

(Vermutlich meintest du statt "near their home" eher "near their workplace", also nahe am Arbeitsplatz statt nahe an ihrem Zuhause?)
Due to the condition of not having access to any means of transportation to bypass long distances within a short range of time, most people were forced to live near their workplace.
This situation changed with the invention of the car. Now, people were able to apply for the jobs they wanted to have even if they couldn't afford to move into another town. Also, it enabled them to explore places far away from their place of living, and to take vacations abroad without spending a great quantity of money. 
Consequently, the car made it possible to experience the world in a whole new way.
Furthermore, one didn't have to ride a horse or to spend hours walking to reach one's destination anymore.
For these reasons, it's undeniable that the car was an disruptive invention.
(Da der Treibhauseffekt, bzw. die Klimaerwärmung, ja eher was Negatives ist, hab ich den folgenden Satz mal umgestellt, denke mal du meintest das auch so:)
Still, there's also a downside to cars- because of their high emissions of carbon dioxide, they're believed to be complicit in the climate change due to the greenhouse effect.

Kommentar von ratdragon ,

Und als Dank hierfür fänd' ich es schön, wenn du in Zukunft mal einige Serien / Bücher, die du magst, in Englisch ansehen / lesen könntest, oder z.B. bei englischsprachiger Musik einmal auf die Texte achten würdest, d.h. dir Mühe gäbest, ein besseres Sprachverständnis aufzubauen- glaub mir, diese Dinge helfen dabei :)

Kommentar von ChickPea ,

Now, people were able to apply for the jobs they wanted to have even if they couldn't afford to move into another town. Also, it enabled them to explore places far away from their place of living, and to take vacations abroad without spending a great quantity of money. 
Consequently, the car made it possible to experience the world in a whole new way.
Furthermore, one didn't have to ride a horse or to spend hours walking to reach one's destination anymore.

Hast du dich da nicht ein wenig in der Zeit geirrt?

Beispiel; Furthermore, one does not have/does not need to ride a horse ........ anymore?

Kommentar von ratdragon ,

Ging in dem Fall doch um die Auswirkungen, die es auf die Menschen in der Vergangenheit hatte, also eigentlich nicht

Antwort
von Pseudonym1999, 13

erster satz: jeder lebt in der nähe von zuhause, zu hause ist ja wo dein haus ist, und in dem wird man auch leben?

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community