Frage von Iic281198, 28

Englisch newspaper, Summery schreiben?

Ich schreibe am Montag die englisch klausur und habe schwierigkeiten damit summery zu schreiben um das zu üben hab ich mir ein Zeitungsartikel rausgesucht hier der Link dazu:http://m.newsinlevels.com/products/new-app-helps-buskers-level-3/ es wäre echt nett wenn jemand meine summery mal durchlesen könnte denn ich hab echt irgendwie schwierigkeiten damit bitte nicht nur auf rechtschreibfehler und grammitikalisce fehler achten, denn ich hab auch probleme mit dem inhaltlichen. Hier meine summery: The Author of the newspaper article is not given. The headline of the newspaper is:"new app kepps buskers" it was published in 18.12.15 and is from the welbsite of ondemandnovs. The text is about a app, that make it able to spend virtual money for people, who make music of the street. The name of the app is:"busk" you can spend money with this app to artists who does art in the street to make money. This app could help peole, who are not carrying any cash. People see a solution in the app. The app should make people like Dawson a thing of the past. People say that this app is a very good idea, but that the idea of actually passing over real, proper money because there is a real kind of exchange of something physical rather than something virtual.

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch, 10

Hallo,

zunächst einmal heißt das Wort summary.

The Author (RS) of the newspaper article is not given. The headline of the
newspaper is:"new app kepps buskers" (Punkt) it was published in (Präposition) 18.12.15 (Datum) and is
from the welbsite (RS) of ondemandnovs (Ausdruck). The text is about a (Grammar) app (kein Komma) that make it able to (Grammar; Ausdruck) spend (Wort) virtual (Wort) money for people, who make music of (Präposition) the street.

The name of the app is:"busk" (Punkt) you can spend (heißt nicht "spenden") money with this app to artists who does (Grammar) art in the street to make money. This app could help peole (RS; kein Komma) who are not carrying any cash (die kein Bargeld tragen???). People see a solution in the (Demonstrativpronomen) app.
The app should make people like Dawson a thing of the past. People say
that this app is a very good idea, but that the idea of actually passing
over real, proper money because there is a real kind of exchange of
something physical rather than something virtual. (Das ergibt keinen Sinn.) 

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de.

Beim Satzbau und bei der Wahl der Verben (Subject is ...; Subject is ...; Subject is ...;) solltest du variieren.

Sätze verbindet man stilistisch 'elegant':

• mit Relativpronomen, also durch die Bildung von Relativsätzen

z.B.: which = welcher, -e, -es (für Dinge, Tiere); who = welcher, -e, -es (für Personen)

• durch Participle Constructions wie z.B.:

Most children living in slums are ill. Passing the church, we saw a wedding carriage.

Given

an apple, the boy stopped crying. We read the recommended book. Having taken the children to school, he went on to the office. Having lived there for such a long time, they didn't want to move to another town. Having read his letter, she was very happy.

• durch

Konjunktionen

(conjunctions) wie z.B.:

after = nach; although = obwohl; and = und; because = weil; both .... and = sowohl als auch; but= aber; either .... or = entweder oder; even though = obwohl; however = jedoch; if = wenn, falls; in order to = um zu; neither .... nor = weder noch; nevertheless = dennoch, trotzdem; not only .... but as well/but also = nicht nur, sondern auch; or = oder; since = da ja, weil; so = deshalb; so that - so dass; that = welcher, -e, -es (für Dinge, Tiere, Personen); that's why = deshalb; though = obwohl; to = um zu; when = als; whereas = wohingegen; while = während;

Weitere finden sich unter den folgenden Links:

eslflow.com/transitionalconnectingandlinkingwords.html

english-at-home.com/grammar/linking-words/

:-) AstridDerPu

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten