Frage von Ohani, 58

Englisch Mixed Bag..?

Hey Leute, könn ihr mir mal bei dem Mixed Bag helfen.. Alle wörter die ich einsetze ergeben einfach keinen sinn und komme beim 3ten Satz schon nicht mehr weiter -.-

"Jody's father has just arrived home from work."

Father: 1 you have a good day 2 school, Jody? Jody: 3 morning was OK, but in the 4 we had a Maths test, and Maths 5 never been my best 6. Father: Oh, 7 expect you've done 8 than you think. - Is that letter for 9? Jody: Yes, 10 you are. 11 ever writes to me. - Hey, what's the 12, Dad? Bad news? Father: No, I'm just in shock! Actually, the new 13 very good. An old uncle of 14 died a few months 15, and - Jody: 16 is that good? Didnt you like 17? Father: To tell the truth, i 18 really know him. He 19 in australia. Anyway, he didnt have 20 children, so he left instructions for his money to 21 shared between his other relatives - 22 Ive got 20,000 pounds! Jody: Wow, you are one of 23 rich now! Father: Is fantastic, 24 it? Jody: If it 25 my money, I'd go 26 holiday with it! Father: But it isn't 27! And im not 28 to spend it all at 29. - But a holiday 30 be nice. What do you 31 of visiting america, jody?

Verstehe nur ca 7 lücken net mehr.. (Die zahlen sind die wörter) Need help pls x.x

Expertenantwort
von adabei, Community-Experte für Englisch & Schule, 23

Father: 1 morning have a good day at school, Jody?
Jody: The morning was OK, but in the afternoon we had a Maths test, and Maths has never been my best subject.
Father: Oh, I expect you've done better than you think. - Is that letter for me?
Jody: Yes, here you are. 11 ever writes to me. - Hey, what's the news, Dad? Bad news?
Father: No, I'm just in shock! Actually, the news is very good. An old uncle of mine died a few months ago, and -
Jody: Why is that good? Didn't you like him?
Father: To tell the truth, I didn't  really know him. He lived in Australia. Anyway, he didn't have any children, so he left instructions for his money to be shared between his other relatives - Now I've got 20,000 pounds!
Jody: Wow, you are one of the rich now!
Father: It is fantastic, isn't it?
Jody: If it was my money, I'd go on holiday with it!
Father: But it isn't yours! And I'm not 28 to spend it all at once. - But a holiday would be nice. What do you think of visiting America, Jody?

Hab eingesetzt, was mir sinnvoll erschien, ohne die Geschichte zu kennen.
Bist du dir sicher, dass du den ersten Satz richtig abgeschrieben hast?
Für mich ergibt nur Sinn:
Did you have a good day at school, Jody?

Kommentar von Ohani ,

Ja der erste Satz muss Did you have a good day at school sein, hab mich da  beim 2 satz verguckt. :) bei 11 könnte da who reinkommen? Weil übersetzt könnt es ja heißen : Wer schreibt mir schon also who ever writes to me.

Kommentar von adabei ,

Ja, "Wer" würde Sinn machen.

Es heißt dann aber natürlich: "Who ever writes not me?"

Expertenantwort
von heide2012, Community-Experte für Schule, 21

Das hier ist keine ultimative Lösung, sondern sind nur meine "Ideen":

1 weiß ich wirklich nicht, hast du da etwas vergessen zu schreiben?

2 at     3 The  oder That    4 afternoon    5 has   6 subject

7 I   8 better   9 me 10 here

11 heißt das da wirklich "ever" und nicht "never"????

12 matter

13 muss es nicht "news" statt "new" heißen? are

14 mine   15 ago     16 Why     17 him   18 didn't   19 lived    20 any

21  be    22  Now    23 the    24  isn't   25 was    26   on   27 yours   28 stupid?

29 once?   30 would   31 think

Kommentar von heide2012 ,

1 Könnte "Did" sein

Kommentar von adabei ,

Nr 13 ist bestimmt "news", allerdings muss das Verb dahinter im Singular stehen. The news is good. / That's good news.
"news" wird im Englischen als Singular betrachtet.

Antwort
von isabella755, 12

1 ist glaub ich Did würde auch Sinn machen :)

Antwort
von dreamsndiam0nds, 28

Das mit dem morning versteh ich auch nicht, sorry.

Kommentar von Ohani ,

Ups, soll heißen 1 you have a good day 2 school, Jody?

Also ich hab da: Did you have a good day at school, Jody?

Kommentar von adabei ,

Das passt.

Kommentar von dreamsndiam0nds ,

Okay ja das stimmt. Den Rest hast du jetzt ja auch schon. :D Viel Glück

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community

Weitere Fragen mit Antworten