Frage von AlpQue, 29

Englisch, kurzer Text so ok?

Hallo. Folgenden Text muss ich präsentieren Er soll ca. 100 Wörter lang sein. Was sagt ihr dazu? (Ein Bild auf dem Fr. Merkel und Obama versuchen einen vergifteten TTIP Apfel in ein Haus mit Aufschrift "Germany" zu schmuggeln:

The given cartoon which is taken from "....." deals with the critisism of TTIP (transatlantic trade an investment partnership).

In the cartoon you can see chancellor Angela Merkel dressed as "snowwhite" from the eponymous fairytale aswell as president Obama holding an apple with "TTIP" inscripted, trying to get access to a house which represents Germany. They are rejected by a traditionally dressed german. (63)

In my opinion the author wants to express that one of the negative aspects of TTIP, the Import of genetic prepared food is undesirable by german civilisation.

Antwort
von blblbl, 13

Klingt gut. snow-white musst du nicht extra in Gänsefüße setzen und mit Strich dazwischen. und nicht vergessen Germans/German groß zu schreiben. 

ob du mit genetic prepared food GM food meinst bin ich mir nicht sicher, falls ja dann schreib genetically modified food (kurz GM food)

Kommentar von AlpQue ,

Ok danke, ja also genverändertes Essen im Allgemeinen meine ich damit.

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community