Frage von Crazyabout99, 32

Kann jemand diesen englischen Comment Korrektur lesen?

A comment on the topic “Abortion”

A contentious issue: ABORTION. Nowadays more and more women have an abortion. But whether this interference with nature really is lawfully remains doubtful and will be discussed now.

Proponents of abortion say the argument that the woman has the right to decide about her body and thus about her pregnancy or an abortion. So no one has to care about her decision. This is true, but in the womb the embryo is already a living being and therefore the embryo is an individual and has a right to life.

In addition, the argument is repeatedly mentioned that the pregnancy was unwanted, the mothers are to young or have no partner. But I think this is the worst argument at all. There are umpteen ways to prevent a pregnancy. But if you were maybe too stupid or too lazy to preventing, it is you own fault. In such cases, there are still help sites for mothers or the option to release the child for adoption.

Moreover, an abortion is murder. Abortions dine by some medications or methods like scrape or vacuum. Many people say that the embryo does not feel any pain during abortions, but this is also false. Embryos already have a heartbeat or a nervous system in the third week of pregnancy, so they can feel pain.

All in one, I believe that an abortion is not morally justifiable. Nevertheless, there should be exceptions like if the pregnancy resulted from rape or the pregnancy constitutes a danger to the woman. When you have an abortion you kill your own flesh and blood. This action can’t be reversed, and I am sure that every woman who decides to have an abortion will get mental problems. At the end, the woman has to decide with the father about an abortion, because in Germany an abortion is allowed up to the 3rd month. So I’m against a abortion – there are too many ways to get not into such a situation. If you get into such a situation, you have to cope with the consequences.

Expertenantwort
von AstridDerPu, Community-Experte für Englisch & Grammatik, 29

A comment on the topic “Abortion”

A contentious issue: ABORTION. Nowadays more and more women have an
abortion. But whether this interference with nature really (Position) is lawfully (Wortart) remains doubtful and will be discussed now.

Proponents of abortion say the argument that the woman has the right
to decide about her body and thus about her pregnancy or an abortion.
(Der Satz ist unvollständig.)

So no one has to care about (Wendung) her decision. This is true, but in the womb
the embryo
(Word Order)  is already a living being and therefore the embryo is an
individual and has a right to life.

In addition, the argument is repeatedly mentioned (Grammatik) that the pregnancy
was unwanted, the mothers are to (RS; Grammatik) young or have no partner. But I think this is the worst argument at all (Wendung). There are umpteen ways to prevent a pregnancy. But if you were maybe too stupid or too lazy to preventing (Grammatik),
it is you (Grammatik) own fault. In such cases, there are still help sites for
mothers or the option to release (Wort) the child for adoption.

Moreover, an abortion is murder. Abortions dine (Wort) by some medications
or methods like scrape or vacuum. (Der Satz ergibt keinen Sinn und ist unvollständig.)
Many people say that the embryo does
not feel any pain during abortions, but this is also false. Embryos
already have a heartbeat or (Wort) a nervous system in the third week of
pregnancy, so they can feel pain.

All in one (Wendung), I believe that an abortion is not morally justifiable (Word Order). Nevertheless, there should be exceptions like if (Wendung) the pregnancy resulted from rape or the pregnancy constitutes a danger to the woman. When you
have an abortion (Komma) you kill your own flesh and blood. This action can’t (Kurzformen wie diese sollten in der Schriftsprache gemieden werden.)  be
reversed (Wort)
, and I am sure that every woman who decides to have an
abortion will get mental problems. At (Präposition) the end, the woman has to decide with the father about an abortion (Word Order; kein Komma)
because in Germany an abortion is allowed up to the 3rd month. So I’m (s.o.) against  a (Grammar, RS) abortion (besser: Plural) there are too many ways to get not (Word Order) into such a situation (Ich bevorzuge: like this; auch schon wegen der Wiederholung dieser Wendung). If you get into such a (s.o.) situation, you have to cope with (Wendung) the consequences.

Das Fettgedruckte muss korrigiert werden. Ich hoffe, ich habe nichts übersehen.

Für das Vokabular und die Rechtschreibung empfehle ich ein gutes (online) Wörterbuch, z.B. pons.com,

für die Grammatik ego4u.de und englisch-hilfen.de - und Finger weg vom Google Übelsetzer und seinen tr.tteligen Kollegen!

:-) AstridDerPu

Kommentar von Crazyabout99 ,

Danke! Was meinst du mit position? :s 

Kommentar von Crazyabout99 ,

Und Wendung? 

Kommentar von carn112004 ,

"Proponents of abortion say the argument that the woman has the right
to decide about her body and thus about her pregnancy or an abortion.
(Der Satz ist unvollständig.) "

Ich sehe das unvollständig nicht, sonder eher einen Formulierungsfehler. So formuliert, scheint der Satz einigermaßen vollständig (mit Kommentierung):

Proponents of abortion raise/have the argument (soweit ein sinnvoller satz, nun kommt eine Spezifizierung, welches argument das sei)

that the woman has the right to decide about her body (nun ein Punkt und das würde passen)

and thus about her pregnancy (das geht auch noch, mit "thus" ist das eine Erweiterung des mit "that " eingeleiteten Arguments)

or an abortion. (das ist etwas holprig, da auf "and" "or" folgt, womit man erstmal denken muss, welches die zwei or Optionen sind; ferner steht da eigentlich da "and thus about ... an abortion"; da wäre wohl besser "and thus about her pregnancy and about having an abortion.")

Antwort
von carn112004, 13

Inhaltlihce Anmerkungen, du hast zwar nicht danach gefragt, aber es sind ein paar offensichtliche Sachen drin, die andere kritisieren werden:

"Nowadays more and more women have an abortion."

Tatsachenbehauptung und meinem Wissen nach fragwürdig, z.b. in USA sind Anzahl Abtreibungen momentan rückläufig, in D auch.

"This is true, but in the womb the embryo is already a living being and
therefore the embryo is an individual and has a right to life."

Amis werden dir um die Ohren hauen, dass gemäß Roe vs Wade nur "persons" ein Recht auf Leben nach US-Verfassung haben, womit die Schlussfolgerung "living being" -> "right to life" kritisiert werden wird; ferner bitte, bitte mach "living human being" draus, sonst musst du gleich über Fleischkonsum usw. diskutieren und das lenkt vom Thema ab.

"There are umpteen ways to prevent a pregnancy."

Tatsache ist, dass bei Sex von 15 -40 und immer mit Kondom verhüten, die Wahrscheinlichkeit für mindestens eine Schwangerschaft irgendwo zwischen 30 und 70% liegt; mit Pille irgendwo zwischen 5 und 30%. Zu implizieren ungeplante Schwangerschaften seien mit Sorgfalt immer vermeidbar ist - sofern man nicht gleich die Position vertreten will, dass man nur Sex haben sollte, wenn eine Schwangerschaft auch ok ist - von den Tatsachen her fehlerhaft.

"or the option to release the child for adoption."

Da ignorierst du ein bischen, das zwischen ungeplante Schwangerschaft in 6. SSW feststellen und Adoptionsfreigabe ein paar Dinge passieren, die möglicherweise belastend und/oder schwierig und/oder schmerzhaft für die Frau sein können (das rechtfertigt vielleicht nicht Abtreibung, aber nicht darauf einzugehen ist nicht ideal).

"Moreover, an abortion is murder."

Tja, nicht wenn wie in den USA nur "persons" ein Recht auf Leben haben; ist also ein bischen "begging the question". Ferner ist Mord ein juristischer Begriff, also ist das eine juristische Behauptung, die in den meisten Ländern schlicht falsch ist; vielleicht besser "an abortion includes the killing of an innocent and defenseless lving human being"; das ist leichter zu verteidigen und nicht so anders.

"Embryos already have a heartbeat or a nervous system in the third week of pregnancy, so they can feel pain."

Tatsachenbehauptung und ziemlich fragwürdig; meines Wissens deuten die Indizien auf Schmerzempfinden eher irgendwann zwischen 12. und 24. SSW hin. Ferner ist der Schluss ("therefore") fragwürdig, aus dem Haben eines Nervensystems folgt noch keine Schmerzleitung, denn man kann eines haben, dass noch nicht richtig funktioniert.

"there should be exceptions like if the pregnancy resulted from rape or the pregnancy constitutes a danger to the woman."

Wirft die Frage auf, warum es diese Ausnahmen geben soll, wenn es doch Mord sei.

"This action can’t be reversed, and I am sure that every woman who decides to have an abortion will get mental problems."

Quasi Tatsachenbehauptung und ziemlich fragwürdig; wenigstens denke ich, dass 100% psychische Probleme sicher nicht zutrifft (0 % aber auch nicht).

"because in Germany an abortion is allowed up to the 3rd month."

Wenn wir es pingelig sehen, ist Abtreibung mit Beratungsschein in D nicht erlaubt, wird aber nicht bestraft. Also eher "not legal but carries no punishment either".

(Nein, ich bin auch gegen Abtreibung; aber ich bin darauf bedacht, möglichst keine argumentativen Fehler zu machen, weshalb das hier für mich eine Übrung ist, mögliche Schwächen zu erkennen; aber ist nicht schlimm, man hat immer welche.)

Keine passende Antwort gefunden?

Fragen Sie die Community